Je moet inloggen of registreren om deze pagina te bewaren.

De Nationale Marketing Strijd is het grootste marketing recruitment evenement voor universitaire studenten georganiseerd door de Marketing Associatie Nederland (MAN). Het evenement is gericht op studenten van Nederlandse topuniversiteiten in de laatste fase van hun studie die affiniteit hebben met marketing. De Nationale Marketing Strijd is uniek, omdat het de interactiviteit tussen bedrijven en studenten als uitgangspunt heeft. De bedrijven krijgen de kans om studenten “in actie” te zien met real-life cases in teams met andere studenten die ze nog niet kennen. Dit kan zijn tijdens de door onze partners georganiseerde inhousedagen voorafgaand aan de Nationale Marketing Strijd, of tijdens de finaledagen in februari.

Zoals de naam van het evenement al aangeeft gaat het om een “strijd”. Na de promotiedagen bij de universiteiten door het hele land, melden studenten zich aan voor dit evenement door het inzenden van hun CV. De bedrijven die de inhousedagen organiseren krijgen allen de CV’s van de studenten toegestuurd en zij maken een selectie van de, in hun ogen, beste studenten. Op basis van deze selectie en de beschikbaarheid van de studenten selecteert de organisatie de deelnemers en verdeelt ze in teams over de inhousedagen.

INHOUSEDAGEN JANUARI

 De inhousedagen van de Nationale Marketing Strijd 2019 vinden plaats op locatie bij de bedrijven. Tijdens deze dag vindt de eerste ronde van de NMS plaats. In deze ronde worden er willekeurige teams gevormd van 4 à 5 studenten. Deze teams zullen niet worden ingedeeld op stad van herkomst, waardoor je nog meer mensen leert kennen. Een van de onderdelen van de inhousedag is het maken van de eerste marketing case voor het bedrijf waar de studenten op bezoek zijn.

Naast de case staat de kennismaking met onze partners centraal. De bedrijven zijn naast de case geheel vrij in de invulling van de dag: vaak wordt er een rondleiding gegeven en is er een afsluitende netwerkborrel. Zo leer je het bedrijf dus goed kennen! Deelnemers krijgen punten aan de hand van de door hen gemaakte case. Uiteindelijk zullen de 100 beste studenten doorgaan naar de finaledagen in februari. Tijdens deze dagen barst de strijd dus al los: de winnende teams van de inhousedagen verdienen namelijk meer punten voor de eindstrijd en hebben dus al een kleine voorsprong.

FINALEDAGEN 7 & 8 FEBRAURI

Na de inhousedagen vinden de uiteindelijke finaledagen (de Nationale Marketing Strijd) plaats op 7 & 8 februari 2019 in Soesterberg, provicie Utrecht. Tijdens deze finaledagen werken de studenten aan interessante marketingcases van de deelnemende bedrijven. De deelnemers ontvangen punten voor de door hen uitgewerkte cases. De deelnemers met de meeste punten mogen deelnemen aan de finalecase. De jury krijgt als moeilijke taak te beslissen welk team de titel ‘Grootste Marketing Talent 2019’ krijgt. De jury volgt gedurende de finaledagen nauwlettend de activiteiten van de finaleteams en beoordeelt de tussentijdse rapportages en de eindpresentatie.

Naast de cases worden er workshops gegeven door bedrijven en zijn er borrels samen met de bedrijven. Aan het einde van de tweede dag gaat één team met de felbegeerde titel  “Grootste Marketing Talent 2019” met bijbehorende geldprijs van €2.000,- naar huis! Let op: Om deel te kunnen nemen aan de finaledagen, moet iedere deelnemer een inhousedag bezocht hebben.

Event & doelgroep

Carrièrebeurs / Career event, Inhousedag / Meet en Greet, Speeddate / Wervingsdag
7 februari 2019, 8 februari 2019
09:00 uur tot 21:00 uur

Dit event richt zich op:
Markting en Sales

Gewenst opleidingsniveau:
WO

Studiegebied:
Economie en bedrijf

Status van je studie:
Student

Aanmelding

Georganiseeerd door:
Stichting Nationale Marketing Strijd

Toegang:
Wordt verkregen via inschrijving

Uiterste inschrijving:
10 december 2018 om 17:00 uur

Direct inschrijven Naar de site

Locatie

Kontakt der Kontinenten
Amersfoortsestraat 20
3769 AS Soesterberg
Utrecht